Partnerzy serwisu:
Pasażer

ComfortJetem z Pragi do Kopenhagi. Bilety już w sprzedaży!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-11-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy/Zdopravy.cz

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ComfortJetem z Pragi do Kopenhagi. Bilety już w sprzedaży!
fot. České dráhy, mat. pras.
České dráhy uruchomiły sprzedaż biletów na bezpośrednie pociągi z Pragi do Kopenhagi, obsługiwane przez zestawy push-pull ComfortJet, które wyjadą na nową trasę już na początku maja, gdy zakończy się modernizacja trasy z Berlina do Hamburga. Ceny biletów zaczynają się od 1643 CZK, co przy obecnych kursach walut odpowiada 287-288 zł.

W połowie czerwca informowaliśmy was na łamach “Rynku Kolejowego”, że České dráhy we wrześniu w ramach rocznego rozkładu jazdy 2025/2026 planują uruchomienie aż trzech par bezpośrednich połączeń kolejowych z Pragi do Kopenhagi. Jak jednak poinformował niedawno portal Zdopravy.cz, narodowy czeski przewoźnik kolejowy, który rozpoczął już sprzedaż biletów, rozpocznie obsługę pierwszych dwóch par pociągów na nowej relacji ostatecznie już w maju. ComfortJety z Pragi odjadą o 6:31 i 10:31, natomiast ze stolicy Danii wyruszą o 6:22 i 10:22. Czas przejazdu wyniesie ok. 11 godzin. Trzecia para zostanie natomiast uruchomiona z początkiem sezonu letniego (odjazd o godzinie 16:31 z czeskiej stolicy oraz o godzinie 23:35 z Kopenhagi).

Najtańsze bilety kosztują obecnie 1643 CZK, co przy obecnych kursach walut odpowiada mniej więcej 287-288 zł (bez kosztów przewalutowania). Trudno jednak oczekiwać, że przy tak dużej konkurencyjności transportu lotniczego w zakresie czasu podróży znajdzie się wielu podróżnych, którzy pokonają całą relację. Musimy tu jednocześnie przypomnieć, że w przyszłości czas przejazdu pociągiem na trasie z Kopenhagi do Pragi ulegnie znacznemu skróceniu, a to za sprawą z czasem ulegnie znacznemu skróceniu, tj. do ok. 9 godzin, a to za sprawą realizacji dwóch inwestycji – tunelu pod cieśniną Fehmarnbelt (powinno to nastąpić do końca obecnej dekady) oraz prac pomiędzy Dreznem a Berlinem.

– Pasażerowie (tych pociągów – red.) będą mogli podziwiać Łabę, północnoniemieckie krajobrazy oraz imponujące przeprawy przez cieśniny Mały i Wielki Bełt, oddzielające Półwysep Jutlandzki od wysp Fionia i Zelandia. Co więcej, dzięki naszym najnowocześniejszym pociągom dalekobieżnym ComfortJet zapewniony będzie najwyższy poziom komfortu. Całą podróż będzie można spędzić, siedzący na ergonomicznych, regulowanych fotelach, z klimatyzacją, pokładowym internetem bezprzewodowym, czy gniazdkami elektrycznymi i USB do ładowania urządzeń elektronicznych. Będzie też oczywiście wagon restauracyjny z czeskimi specjałami – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny ČD.

Na razie pociągi pokonają trasę z Hamburga do Kopenhagi dotychczasowym ciągiem przez Flensburg i Odense. Co ciekawe, dzięki uruchomieniu nowej relacji po raz pierwszy składy w barwach ČD rozpędzą się do 230 km/h – na linii kolejowej z Berlina do Hamburga, wykorzystując tym samym w pełni jej parametry eksploatacyjne. Przypomnijmy, że ComfortJety to 9-wagonowe zestawy push-pull produkcji konsorcjum Siemens Mobility – Škoda Group. Docelowo mają być prowadzone co do zasady przez dostarczane aktualnie przez niemiecki koncern elektrowozy Vectron 230. Łącznie czeski narodowy przewoźnik zamówił 20 ComfortJetów i aż 50 Vectronów 230. Niedawno ogłoszony został także przetarg na dostawę kolejnych 90 nowych wagonów pasażerskich, w którym wymogi sugerują chęć pozyskania kolejnych 10 sztuk ComfortJetów.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcarski wagon panoramiczny zniknie z polskich torów

Pasażer

Szwajcarski wagon panoramiczny zniknie z polskich torów

Mikołaj Kobryński 02 października 2025

Paryż – Mediolan. (Nie)równa konkurencja

Pasażer

Paryż – Mediolan. (Nie)równa konkurencja

Przemysław B. Jezierski 22 września 2025

Sukces Ouigo na trasie Paryż – Bruksela

Pasażer

Sukces Ouigo na trasie Paryż – Bruksela

Przemysław Jezierski 13 września 2025

Zobacz również:

Szwajcarski wagon panoramiczny zniknie z polskich torów

Pasażer

Szwajcarski wagon panoramiczny zniknie z polskich torów

Mikołaj Kobryński 02 października 2025

Paryż – Mediolan. (Nie)równa konkurencja

Pasażer

Paryż – Mediolan. (Nie)równa konkurencja

Przemysław B. Jezierski 22 września 2025

Sukces Ouigo na trasie Paryż – Bruksela

Pasażer

Sukces Ouigo na trasie Paryż – Bruksela

Przemysław Jezierski 13 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij